lördag 24 oktober 2009

Gåshaga - Storön - Gällnö

Trots regn och dis gav vi oss iväg ut i skärgården. Vi började med att gå till Storön och rodde i land med jollen. Glada i hågen med svampkorgen i hand och förhoppning om svamp till middagen tog vi en promenad på ön.
På ett berg ställde jag mig på knä för att ta en bild över viken, Maria-Therese och den grådisiga dagen. Då jag skulle resa mig upp tog jag stöd med handen på en sten.... och jag vet inte vem som blev mest rädd... Tror nog det var jag! Jag skrek högt, men hann ta en bild på den här lilla rackaren. Den kan inte ha förstått att det egentligen varit dags för länge sedan att krypa in i vintersömn.

Ja, hur var det nu med all svamp? Jo, vi tackar Storön för den!


Vi fortsatte till Gällnö istället med hopp om att där hitta svamp. Vi travade omkring i skogen i regnet en stund.
Trogna härliga Gällnö bjöd i alla fall på svamp så att det räckte till middagen.

Efter en grå, disig och regning dag smakade det bra att värma sig med en Irish coffee på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar